۲۸ تیر ۱۳۹۲

Don't Let Me Be Misunderstood


مطلب زیر برداشتی آزاد از توضیحات ویدئوی فوق است
درود بر همه؛
« سانتا اسمرالدا» نام یک گروه موسیقی آمریکایی – فرانسوی است که در دهه ی 70 میلادی به وجود آمد. این گروه در سال 1977 با ترانه ی « Don't Let Me Be Misunderstood » در جایگاه شماره ی 1 آهنگهای برتر قرار گرفت.
«له روی گومز» در «ویرهم Wareham» ماساچوست و از یک خانواده با اصلیت « کیپ ورد1 » متولد شد. وی به آموختن نوازندگی ساکسیفون و خوانندگی پرداخت و در 14 سالگی اقدام به تشکیل یک گروه موسیقی نمود و بعدها به گروه « تراورس» پیوست. برادران تراورس یک گروه محلی را شکل داده بودند که « گومز» بخشی از میراث موسیقیایی « کیپ ورد» را با آنان به اشتراک گذاشت و به همراه آنان به آمریکای شمالی و اروپا سفر نمود. در پاریس بود که «التون جان» از وی دعوت کرد تا برای آلبوم « Goodbye Yellow Brick Road » ساکسیفون بنوازد. بعد از کسب موفقیت در این آلبوم بود که « گومز» تصمیم گرفت گروه تراورس را ترک کرده و در اروپا باقی بماند.
اینجا بود که با « نیکلاس اسکورسکی» و « ژان مانوئل دو اسکرانو» آشنا شد. گروه « سانتا اسمرالدا» از همکاری این سه تن شکل گرفت و ترانه ی « Don't Let Me Be Misunderstood» با عنوان مستقل فرانسوی به نام « Fauves Puma » عرضه گردید. موفقیت ناگهانی این اثر در اروپا باعث شد تا شرکت « کازابلانکا رکوردز» آن را در عصر دیسکوهای معروف دهه ی 70 و در گستره ی جهانی توزیع نماید.

این اثر در واقع در سال 1964 توسط « نینا سیمون» نوشته شد اما توفیقی به دست نیاورده بود. گروه سرشناس آن زمان « The Animals» سال بعد، آن را اجرا و مقام پانزدهم را در بین 100 آهنگ برتر کسب نمود.
ذات این ترانه، لاتین و فلامنکو است که با سبک دیسکویی دهه ی 70 میلادی ترکیب شده است.
این آهنگ سالها بعد در نسخه ی شماره یک فیلم بسیار معروف «Kill Bill  » اثر « کوئنتین تارانتینو» مورد استفاده قرار گرفت.
پانوشت:

1-  کیپ ورد یا به فارسی « دماغه ی سبز» نام کشوری در منتهی الیه غرب آفریقاست که سالها مستعمره ی پرتقال بوده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر